Multidisciplinary artist, Lyn Nékorimatè begins a professional career in classical and contemporary dance and continues her studies in arts at the National School of Arts in Cergy-Pontoise as well as a university course in Art Theory and new media in Paris 8, Saint-Denis.
Her work unfolds and is articulated through various media like sound, video or performance devices. In her installations, the construction of spaces or the staging bring into play emancipation systems around the notion of narrative and what she calls "the mythology of the intimate" and its techniques. Her work articulates the politics / fiction as system of mental and ethical survival. The body holds an important place in her work as the empirical ground and as unstable territory. Her music feeds on concrete music, on prepared instruments, on sounds of the everyday life.
During her trips, she practiced yoga in India, Legong dance in Bali, Shaolin Kung fu in New York. She dispenses workshops in schools in European and International projects ( NBorder, Travelling Natures, The Ipotêtu Museum)...
In 2009, she created with friends artists "La Pépinière", an associative community space for life and work, where she organized exhibitions and artists' residences in Vincennes, near Paris.
In 2011, she founds with Jean Paul Labro the collective of artists "Ding". Their projects are often carried out in close collaboration with other people, as well as artists, searchers, thinkers, philosophers or architects in France and abroad.
Se rendre au site du collectif DING / Go to the DING Collective web site
Pour voir les travaux depuis 2011 jusqu'à 2020 / To see works since 2011 to 2020
Artiste plasticienne, Lyn Nekorimate débute son parcours professionnel en danse classique et contemporaine et poursuit ses études dans les arts plastiques à l’Ecole Nationale d’Arts de Cergy-Pontoise ainsi qu'un cursus universitaire en Théorie de l’Art et des nouveaux médias à Paris 8, Saint-Denis.
Son travail se déploie et s'articule au travers divers media et dispositifs sonores et vidéos ou relevant de la performance. Dans ses installations, la construction d'espaces ou les mises en scène mettent en jeu des systèmes d’émancipations ludiques autour de la notion de récit et ce qu'elle nomme «la mythologie de l'intime » et ses techniques. Son travail articule la politique / fiction comme système de survie mentale et éthique. Le corps tient une grande place dans son travail comme terrain empirique et comme territoire instable. Sa musique se nourrit de musique concrète, d'instruments préparés, de sons du quotidien.
Au cours de ses voyages, elle pratique le yoga en Inde, la danse Legong à Bali, Shaolin Kung fu à New York. Elle dispense des ateliers dans les écoles sur des projets européens et internationaux (NBorder, Traveling Natures, Le musée d'Ipotêtu)…
En 2009, elle crée avec des amis artistes "La Pépinière", une communauté et un espace de vie et de travail où elle organise des expositions et des résidences d'artistes à Vincennes, près de Paris.
En 2011, elle fonde avec Jean Paul Labro le collectif d'artistes Ding. Leurs projets sont souvent réalisés en étroite collaboration avec d’autres personnes, ainsi que des artistes, chercheurs, penseurs, philosophes ou architectes en France et à l'étranger.
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